Retur av forbruksvarer til ABL80
Ved feil på forbruksvarer til ABL80 skal følgende sendes inn til Triolab AS:
- Returskjema (kun pdf-versjon kan benyttes , husk alle obligatoriske felt, *).
- Defekt forbruksvare skal sendes inn til Triolab, merkes REKLAMASJON RMED
- Dokumentasjon på feil skal vedlegges, se nedenfor
NB: Sendes inn senest 7 dager etter oppstått feil.
Hvordan ta ut nødvendig dokumentasjon
Når forbruksvarer feiler:
- Trykk «Meny»
- Trykk «Data»
- Trykk «Systeminformasjon»
- Velg «Generell» og skriv ut rapport
- Velg «Reagenspakke» og skriv ut
- Velg «Sensorkassett» og skriv ut
- Velg «2 - Punkts kalibrering» og skriv ut
Når kontroller feiler:
- Trykk «Datalogger»
- Trykk «Manuell» KTR
- Marker den/de KTR som det er feil på
- Trykk «KTR» og skriv ut
Innsending av defekt forbruksvare
Er forbruksvaren defekt, skal den sendes inn til Triolab,
Postadresse for retur:
Triolab AS
Jogstadveien 21
2007 Kjeller
Merk pakken REKLAMASJON RMED
NB: Ta kontakt så fort som mulig etter at feil har oppstått om dere er usikre eller har spørsmål, slik at vi unngår at krediteringskravet ditt blir for gammelt.
Tilbakekalling av varer
Godkjent kreditering forutsetter at bruker oppbevare varen som har feilet lokalt i 3 måneder etter krediteringskrav er sendt inn. I spesielle tilfeller ønsker Radiometer disse sendt inn for videre undersøkelser. I disse tilfellene skal kunden på oppfordring sende varene inn til Triolab Diagnostika AS sitt lager.
I tilfeller hvor varer ikke bli sendt inn kan kreditnota trekkes tilbake.